Follow me on Twitter RSS FEED

EXAM owh..Exammm

Posted in
Buku-buku berselarak diatas meja .Nota-nota kuliah berterabur lari dari susunan asalnyer,jadual peperiksaan menggantikan jadual kuliah yg dahulunya menghuni ruang kosong dibucu almari yg berabuk...Kawanya si jadual bertenggek di sebelahnya sebagai peneman dan juga reminder kepada si tuan pembuat jadual agar bersistematik lah konon nyer dlm menguruskan waktu belajar disaat genting ini...




Tarikh di kalender dipangkahkan besar-besar agar jelas kelihatan kuatiti mase yg diperuntukkan dan juga mase yg hilang gara-gara malayari Faccbook.Exammm oh Exam sudah semakin dekat begitu juga dgn cuti semester.Gundah bercampur dengan girang..maklumlah pale otak asyik pikir cuti dan bisness..Gelojak kedua-dua perasaan mula berkecamuk..huhu mengelirukan, menyilaukan..erm boleh ke guna ayat nii hahaha..blasah jer blog aku , aku punya suker,,hehe




Exam oh exam ..kenapa mesti WUJUDnya "exam"???? ape rasionalnye exam??? Dunia ini memerlukan exam kah?? Kenapa para akademik begitu taksub dengan istilah puaka ini sehingga terseksa pelajar-pelajar dibuatnye....kesian la kt kita orang ni, dh la PAssing MArk 80% semua subjek dlm semua semester..dlm waktu exam ni lah macam sindrom yg keluar,bg mereka yg tak tahan lemah imun Psikologinye rokok sekartun..penyelesaiannnye, bg mereka yg tidak merokok..telefon awek sebagai semangat kononnyer..huhu macam-macam ragam student skng ni, klau aku cmne ?? aku relax jer , tp mengelabah jgk..ape pun aku selalu bermohon Ya Allah Kurniakan lah keputusan cemerlang pd semester ini..setiap kali abis solat, walaupun aku tahu usaha aku x seberapa..tp keyakinan kepadaNYA itu yg penting....ok stopp dulu nak smbg study balik....hehe amacam suspen tak....hehe



to be continue..

1 comments:

Einzafeera said...

wow ayat kamu begitu puitis lah. Tak sangka pulak kamu cam gini..

kalau tak ada exam semestinya student2 tak study dan menghadam apa yang telah mereka belajar satu sem..atleast dah grad nanti you guys get something drpd nothing. tp passing marks 80% tu agak melampau kot.

Post a Comment