Follow me on Twitter RSS FEED

"Semangat apekah ini"

Posted in
Assalammualaikum..
Erm bagaimana ana inhin mulakan dikala subuh ini, dan semangat apekah selama satu minggu ini terus berkobar -kobar seperti gunung berapi dan ku harap kan ia akan terus- menerus, sehingga menjadi kenyataan amin, Man jadda wajadda...insyallah 

30/10/2009

4.30 a.m 

Termenung....dan termenung ,Sejak dr mlm td aku tidak boleh melelapkan mata,mengenangkan perjalanan hidupku,yg bakal ana tempuhi dgn tanpa aku duga,sebelum ini hidup ana biasa sahaja tiada yg luar biasa dr sebelum ini.. 
Bangun pagi menunaikan kewajipan, persiapkan diri menuntut ilmu,dan berkongsi ilmu dengan sahabt lain..Akan tetapi matlamat hidup perlu diteruskan.

Dari mana datang nye semangat ini,tanya pada diri ana sewaktu membaringkan diri diatas katil bujang ana, sambil mendengar lagu nasyid "Isteri solehah"dr kumpulan THE ZIKR entah betul ke tidak ku tidak pasti....sampi ke rangkap lagu" isteri cerdik yang solehah
,penyejuk mata,penawar hati , penajam hati, dirumah ia isteri ,dijalanan KAWAN, di waktu kita buntu dia penunjuk jalan,menung ana tersentak astagfilallahal azim...bersedia sudah ke ana ini utk berumah tangga, bila mengingatkan kembali persoalan ini,"mak aziz dah boleh kawin ? ko dah ada hasil ke nak kawin?, ingat nak tanggung anak org tu tanggungjawab besar .....jwb mak kpd ana...betulah tu tp bila berborak bersama kakak ipar semua kata bila nak berlansung ni aziz semua dah cukup, imam dah boleh,surau , masjid dan umah semua dh ko imam kan, bila lg...utk keluarga ko bila lg...ana rasa mati kutu nak jwp, jwp ana mudah  jodoh tu Allah dh tentukan....
sekali lg soklan seperti bom atom menimpa diri ana" aziz calon dah ada belum" erk ..jwb ana calon ada je, tp duit takde nak calon ape....( tp siapakah calon itu wa'allahuaklam)

Baru-baru ini ana mengikuti ajakan seorang KAWAN  utk pergi satu seminar perniagaan , dimana boleh menjana pendapatan lumayan jika bersungguh-sungguh,aku sudah menjangka perniagaan ape yg akan ana lakukan , sudah bnyk perniagaan seperti ini ana lakukan...
tetapi yg aku pelik dr manekah semangat ini dtng ,adakah disebabkan dia dan nawaitu ana yg ingin berumah tangga selepas berjaya dalam perniagaan ini...ya Allah permudahkanlah dan perluaskan rezki hambamu  ini..YA Allah, YA Rahman YA Rahim .....

Buat masa ini ana akan terus buat dan terus buat.....

p/s pd diri ana,untuk menjadi orang kaya yg bertakwa amin..

2 comments:

truelove said...

salam...alhamdulillah petunjuk dari Allah dah datang...lepas ni solat istikharah lagi...untuk petunjuk calon...insyaAllah masalah selesai...

Einzafeera said...

bagus. bagus. dan bagus. niatkan dalam hati untuk bersungguh-sungguh, insyaallah anda akan bersungguh. dan sudah pasti sesiapa yang bersungguh pasti akan berjaye. betol tak?
Dan jangan sesekali leka dengan tanggungjawab sebagai seorang student, seorang pemimpin dan seorang anak. =)

Post a Comment